.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قيمت ميوه در مکه و مدينه +قيمت ها

شمال نیوز: افزایش سرسام آور و غافلگیرکننده قیمت انواع میوه در آستانه موسم حج به ویژه در مدینه منوره، مسئولان مربوطه در عربستان را برای بازگردادن ثبات به بازار به تکاپو انداخته است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبيک، آنطور که روزنامه عکاظ چاپ عربستان نوشته قیمت میوه در بازارهای مدینه منوره و مکه مکرمه به شکل سرسام آوری افزایش یافته است.

دستگاههای ذیربط دولتی گزرشهایی را دریافت کرده اند که از نوسان شدید در قیمت میوه ها در دو شهر مقدس مکه و مدینه پرده بر می دارد، این افزایش قیمتها در حالی است که تنها 22 روز به آغاز ماه ذی  الحجه باقی مانده است.

اين گزارش حاكي است، قیمت میوه در مدینه منوره 50 درصد نسبت به ماه شوال افزایش یافته است.

به نوشته اين روزنامه، گزارشهای اولیه نشان می دهد که قیمت میوه های اساسی در مدینه منوره به ویژه میوه های وارداتی بیش از 175درصد نسبت به مکه مکرمه افزایش نشان می دهد که این مسئله سبب شده تا مسئولان ذیربط اقدامات فوری برای بازگرداندن ثبات به بازار پیش از موسم حج انجام دهند.

اين گزارش مي افزايد، وارد کنندگان بزرگ میوه می گویند از هم گسیختگی قیمتها در مدینه منوره ناشی از افزایش قیمت میوه های وارداتی نیست.

این افراد با مبالغه آمیز خواندن قیمت میوه ها در مدینه منوره اعلام کردند: قیمت یک کیلوگرم سیب در مدینه منوره به 7 ریال سعودی(4200تومان) و در مکه مکرمه به 5 ریال می رسد، پرتقال در مدینه هر کیلوگرم، 5/4 ریال، در مکه دو ریال، موز در مدینه 5 ریال و در مکه 6/3 ریال، لیمو در مدینه 7 ریال و در مکه 5 ریال  است.

هر کیلو انگور در مدینه، 11 ریال(6500تومان)، در مکه 4 ریال(2400 تومان)، انار در مدینه هر کیلو 5/7 ریال (4500 تومان)، مکه 2/6 ریال(7200 تومان) و هر کیلو زردآلو در مدینه 10 ریال( 6000 تومان) و در مکه 6 ریال است.

محمود رشوان رئیس کمیته تجاری مدینه منوره درباره اختلاف شدید قیمتها میان مدینه منوره و مکه مکرمه می گوید: مسأله حمل و نقل، هرگز هزینه بر نیست در هر صورت، هزینه حمل میوه بیش از 5 درصد نیست.

وی افزود: ممکن است افزایش قیمتها ناشی از اختلاف در میوه های موجود در مکه و مدینه باشد و همچنین ممکن است افزایش قیمتها ناشی از سیطره کارگران خارجی بر بازار میوه ها و سبزیجات در مدینه منوره باشد که این مسئله قابل ملاحظه و معروف است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : قيمت , ميوه , مکه , مدينه
نظرات خوانندگان :

امیر 10 مهر 1391
یک کمی خجالت بکشید!!!بی ارش شدن پول ایران افزایش قیمت ریال عربستان را بحساب گرانی میوه میگذارید؟
نا شناس 11 مهر 1391
پول عربستان ارزش پيدا كرده قيمت ها بالا نرفته در عربستان قيمت ها سالهاست كه ثابت است اينو هر ادم بي سوادي هم ميدونه هر ريال عربستان برابري مكند با 7000ريال ايرا اگر برابر ميشد چي ميشد!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 11 مهر 1391
هر ریال عربستان شده 1000تومان ایران پس چطور میوه 11ریالی میشه6500تومان؟
عزیزم میشه11000تومان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.